Pengaruh Kualitas Layanan dan Harga terhadap Loyalitas Pelanggan Rumah Makan Prambanan di Samarinda
Abstract
This study, entitled The Effect of Service Quality and Price on Customer Loyalty Eating Prambanan In Samarinda.This aim of the research is to determine the influence of Quality of Service and Price on Customer Loyalty Eating Prambanan in Samarinda. Research was conducted on Eating Prambanan.The sampling technique in this research was Purpositive Sample is where this technique requires the researchers to apply some members of the sample requirements and only those who qualify are allowed chosen in the sample with a sample size of 50 respondents. The data in this study uses primary data is interview and questionnaire. Hypothesis test used in this study is Multiple Linear Regression using SPSS version 20. The results showed that: 1) Effect of Service Quality variable proved significant effect on Customer Loyalty, 2) variable declared price has a significant impact on the Customer Loyalty.
Keywords
References
Assauri . 2007. Manajemen Pemasaran Jasa, Jakarta, PT. Gramedia Pustaka Utama.
Basu Swastha, 2010. Manajemen Pemasaran : Analisa dan Perilaku Konsumen. BPFE. Yogyakarta.
Chan, Syafruddin. 2003. Relationship Marketing: Inovasi Pemasaran yang Membuat Pelanggan Bertekuk Lutut, Jakarta : Penerbit Gramedia Pustaka Utama
Christopher Lovelock, Jochen Wirtz, Jacky Mussry. 2002. Pemasaran Jasa Manusia, Teknologi, Strategi : Perspektif Indonesia. Jakarta : Erlangga
Dharmesta dan Irawan, 2005, Manajemen Pemasaran Modern, Edisi Kedua, Yogyakarta : Liberty
Freddy Rangkuti. 2003. Teknik Mengukur dan Strategi Meningkatkan Kepuasan Konsumen. Jakarta: PT. Gramedia Pustaka.
Griffin, Jill. 2005. Costumer Loyalty. Edisi Revisi, Jakarta : Erlangga.
Hurriyati, Ratih. 2005. Bauran Pemasaran dan Loyalitas Konsumen, Bandung : Alfabeta
Irawan, 2003, Azas-azas Marketing, Yogyakarta, Penerbit : Liberty Yogyakarta.
Kotler, P. 2000. Marketing Management, London : Prentice- Hall
Kotler,P. 2002. Manajemen Pemasaran. Jilid Kedua. Jakarta: Prenhallindo.
Kotler, Philip. 2001. Manajemen Pemasaran : Analisis, Perencanaan, Implementasi, dan Kontrol. Jakarta : PT. Prehallindo
Kotler, Philip dan Gary Armstrong, 2001, Prinsip-prinsip Pemasaran, Jilid 1, Edisi Kedelapan, Jakarta, Erlangga.
Kotler, P. 2005. Dasar-Dasar Pemasaran. Jakarta: Prenhallindo
Kotler, P. 2010. Manajemen Pemasaran Analisis, Perencanaan, Implementasi, dan Pengendalian.Jilid Satu. Penerbit Erlangga. Jakarta.
Lupiyoadi.2001. Manajemen Pemasaran Jasa : Teori dan Praktik, Salemba Empat, Jakarta.
Lupiyoadi. 2006. Manajemen Pemasaran Jasa, Edisi Kedua. Jakarta : Salemba Empat
Raharjani, J. 2005. Analisis Faktor yang Mempengaruhi Keputusan Pemilihan Pasar.
Saleh. 2010. Public Service Communication. UMM Press : Malang
Saladin, Djaslim, 2006, Manajemen Pemasaran, Edisi Keempat, Bandung : Linda Karya
Sekaran, Uma. 2006. Metodologi Penelitian Untuk Bisnis. Jakarta : Salemba Empat
Simamora. 2004. Riset Pemasaran. Cetakan Pertama. Jakarta : PT Gramedia Pustaka Utama.
Sugiyono. 2010. METODE PENELITIAN KUANTITATIF, KUALITATIF DAN R&D, Bandung, Penerbit : Alfabeta
Sutojo, Siswanto. 2001. Menyusun Trategi Harga, Cetakan Pertama. PT Damar Mulia Pustaka, Jakarta
Tjiptono. (2002). Strategi Pemasaran. Andi, Yogyakarta.
Tjiptono, Fandy. 2002. Prinsip-Prinsip Total Quality Service. Penerbit Andi. Yogyakarta.
Tjiptono, Fandy. 2004. Manajemen Jasa, Yogyakarta : Andi
Tjiptono, Fandy. 2005. Pemasaran Jasa. Malang : Bayumedia Publishing : Malang
Tjiptono, F. 2008. Strategi Pemasaran. Edisi Ketiga. Penerbit CV. Andi Offset. Yogyakarta.
DOI: https://doi.org/10.29264/jimm.v3i2.1260
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2019 Jurnal Ilmu Manajemen Mulawarman (JIMM)
Jurnal Ilmu Manajemen Mulawarman (JIMM)
Faculty of Economics and Business, Mulawarman University
Jl. Tanah Grogot No.1 Samarinda Kalimantan Timur 75119
Email: jimm.feb@gmail.com