Perbandingan ekuitas merek indomie dan mie sedaap

Darmawan Darmawan, Syarifah Hudayah, Asnawati Asnawati

Abstract


This study aimed to analyze the Comparative Effects of Brand Equity between Indomie Noodles brand and Sedaap noodles by  using t test analysis in Two independent variables. The sample in this study were students of Mulawarman university Samarinda with amount of samples are 80 respondents by using hair method. The hypothesis of this study showed that between equity Indomie and Sedaap have significant differences. The results of hypothes test in Two Variables t test showed that, brand equity of Indomie and Mie Sedaap have significant differences.

Keyword: Comparison of brand equity


Full Text:

PDF

References


Aaker, David. A. 1997. Manajemen Ekuitas Merek. Jakarta: Penerbit Mitra Utama

Algifari. 2000. Analisis Regresi Teori Kasus dan Solusi. Yogyakarta : BPFE.

Ali, Muhammad. 1992. Analisis Jalur. Jakarta: Rineka Cipta.

Arikunto, Suharsimi. 1998. Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktek. Jakarta : PT. Rineka Cipta.

Aristyani, Ida Ayu Raras. 2012. Analisis Perbandingan Brand Equity Produk Shampoo Merek Sunsilk Dengan Merek Pantene (Studi Kasus Pada Penduduk di Kota Denpasar). Skripsi tidak dipublikasi pada Fakultas Ekonomi Universitas Udayana, Denpasar.

Astikariandini, Pasadina Makaraputri. 2009. Analisis Ekuitas Merek Shampo Sunsilk. Skripsi tidak dipublikasi pada Fakultas Ekonomi Universitas Indonesia, Jakarta.

Asisi, Robertus Sola. 2007. Analisis Perbandingan Brand Equity Indomie dengan Mie Sedaap (Studi Kasus Pada Mahasiswa Universitas Negeri Semarang). Skripsi tidak dipublikasi pada Fakultas Ekonomi Universitas Negeri Semarang, Semarang.

Hair, dkk. 2006. Multivariate Data Analysis. Sixth Edition. New Jersey : Pearson Education

Humdiana. 2005. Analisis Elemen-Elemen Ekuitas Merek Produk Rokok Merek Djarum Black.Jakarta

Janita, Ike. 2005. Inspirasi Bisnis: Persepektif Baru Dalam Strategi Branding, Bisnis, dan Karir. Jakarta: Amara Books

Kartajaya, Hermawan. 2004. Hermawan Kertajaya on Brand. Bandung: Mizan Pustaka.

.Kotler, Philip dan Armstrong. 1997. Manajemen Pemasaran, Analisis, Perencanaan, Implementasi, dan Kontrol. Jakarta.

Kotler, Philip. 2007. Manajemen Pemasaran Edisi Kesebelas. Jakarta : PT. Indeks Kelompok Gramedia.

Santoso, Singgih dan Tjiptono, Fandy. 2001. Riset Pemasaran konsep dan Aplikasi dengan SPSS Jkarta: Elex Media Komputindo.

Simamora, Bilson. 2001. Remarketing For Business Recovery. Jakarta : PT. Gramedia Pustaka Utama.

Simamora, Bilson. 2003. Aura Merek. Jakarta: PT. Gramedia Pustaka Utama.

Umar, Husein. 2003. Metode Riset Perilaku Organisasi. Jakarta: PT. Gramedia Pustaka Utama.




DOI: http://dx.doi.org/10.1234/jmmn.v8i2.1190

DOI (PDF): http://dx.doi.org/10.1234/jmmn.v8i2.1190.g116

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2017 JURNAL MANAJEMEN

 

 

ISSN print: 0285-6911

ISSN online: 2528-1518

 


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.